1. Skip to header
  2. Skip to navigation
  3. Skip to content
  4. Skip to footer
Close

Kjøpsbetingelser

mitt rom as kjøps og leveringsbetingelser:

1. Leveringstid
Varer som finnes på lager blir pakket innen 1 til 2 virkedager fra vi mottar din bestilling. Pakken sendes som servicepakke med Posten som bruker fra 2-5 dager på å transportere pakken frem til ditt lokale postkontor. Avhengig av hvor du bor, vil det normalt gå 3-9 dager til du kan hente pakken på ditt postkontor. Post blir hentet hos oss hver tirsdag og fredag, så alle ordrer som kommer inn før kl. 12 disse dagene blir sendt samme dag.

2. Priser og porto
Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkludert merverdiavgift. Det eneste som kommer i tillegg er porto. Varene sendes fortrinnsvis som servicepakke kr 49,- (med unntak av store pakker med høy vekt/volum hvor prisen kan variere ut i fra pakkens vekt/volum) . Pakken din får et sporingsnummer og er forsikret inntil en viss verdi. Du kan også få tilsendt pakken direkte til din dør for kr. 89,-, mellom kl. 17-21 (dette tar 0-3 virkedager). Her kan det også komme et tillegg i pris for store pakker. Det er noen adresser hvor posten ikke kan levere på døren, så vi tar forbehold om at denne tjenesten ikke kan leveres i enkelte tilfeller. I disse tilfellene krediterer vi da kunden for den ekstra frakt som er betalt og sender en mail til kunden om endringen (hvis posten gjør oss oppmerksom på dette før vi sender pakken).

3. NETS Betalingsløsning eller Klarna Faktura
Når du handler hos MITT ROM kan du velge mellom to trygge betalingsløsninger:

Nets Netaxept, som er de norske bankenes betalingssentral. Dette er en rask og trygg betalingsmåte ved netthandel. All informasjon vedrørende ditt kort overføres til Nets på en sikker måte, og ingen kortopplysninger blir lagret hos mitt rom. Vi aksepterer Mastercard/Maestro og Visa.

Klarna Faktura, er eiet av Nordea og er en enkel og sikker betaling på nettet. Hvis du ønsker å få tilsendt en faktura får du 14 dagers betalingsfrist. Fakturaen blir sendt elektronisk til din epost adresse som er oppgitt ved bestilling. Du er selv ansvarlig for å legge inn korrekt e-postadresse. Om du velger Klarna Faktura i kassen må du legge inn ditt personnummer. Vi lagrer ikke denne informasjonen, da dette er informasjon som går gjennom Klarna sine sider. Klarna gjør en automatisk kredittvurdering av deg som kunde, og du får direkte svar fra Klarna på om kreditten er gått gjennom eller ikke. Klarna faktura er en betalingsmåte som kun er mulig for personer som er fylt 18 år. 

Når du handler på www.mittrom.no, reserverer vi i første omgang bare beløpet du har handlet for på ditt kort. Først når varene er pakket og klar til å sendes, blir beløpet belastet ditt bankkort/kredittkort eller registrert som sendt hos Klarna. Hvis vi skulle være utsolgt for deler av ordren, trekker vi kun beløpet for de varene som blir sendt. Resten blir kreditert fra beløpet som er reservert. 

4. Returrett
Som kunde hos mittrom.no kan du, i henhold til angrerettloven, gå fra avtalen innen 14 dager etter at du har mottatt pakken din. Varen skal da returneres i originalemballasjen og må ikke være brukt eller ødelagt. Merkelapper må henge på varen. Retur-/ angreskjema som følger pakken skal fylles ut og sendes med varen. Hvis returen skyldes feillevering fra mitt rom, eller det dreier seg om en produktfeil, skal varen sendes tilbake til oss. Returskjema skal også da fylles ut og legges ved. Vi vil vurdere skaden/feilen og refunderer pengene. Ved feillevering betaler vi returporto. Returvarer skal ikke sendes tilbake til mitt rom mot postoppkrav. Vennligst oppgi bankkontonummer for utbetaling ved retur. Ved bytting av varer, betaler kjøper selv returporto og porto for å få tilsendt ny vare.

5. Transportskade
Hvis du skulle være så uheldig å motta en skadet pakke, ber vi deg umiddelbart melde fra til Posten.

6. Uavhentede pakker
Dersom din pakke blir liggende uavhentet på postkontoret, vil du bli belastet med et gebyr på kr. 250,- for å dekke porto- og ekspedisjonsgebyr.